Ekologiska kläder

Idag blev det till att hoppa in som vikarie på dagis, därför inget inlägg förrän nu. Jag utlovade lite i bilder och tankar kring de ekologiska kläder och kläder med organisk bomull som finns i affärerna nu. Utbudet av ekologiska kläder är inte så stort om man jämför med det totala klädutbudet. Jag besökte Gina Tricot, Vero Moda, Lindex och H&M, alla hade något att erbjuda.

Lindex är nog den affär som hade mest, jag föll för det orangea linnet med pärlor. Det är lite indianstuk över det vilket är en trend som är inne i vår. Linnet fanns i flera olika färger och känns inte så basic som de flesta andra ekologiska kläder. Det kostar 199 kr, på Lindex. Även skjortan bredvid är snygg fast lite mer vardaglig, pris 349kr.

image143

Gina Tricot's utbud var inte så stort, hittade denna längre t-shirt. Modellen känns väldigt inne nu och den fanns i flera färger, både bas och mer färgstarka. Bra pris på den, 129 kr!

image145

Vero Moda lanserade sin nya kollektion med organisk bomull idag så det var precis nyinkommet i butiken. Genomgående även här är basic på vad det gäller modell, material och färg. Hittade ett sött linne, 200kr, och en söt skjortblus i längre modell 300kr. De fanns i ljusa dova färger.

image146

H&M's utbud var basic och endast två plagg på damavdelningen. Naturliga färger var melodin och ett plus för att de inte var dyrare än de andra kläderna i affären.

image147

Imorgon blir det också jobb, men hoppas kunna slänga in något inlägg då. Ciao!!

Kommentarer
Postat av: Linda

Linnet från Vero Moda var riktigt snyggt!! Det ska jag kolla in nästa gång jag är i stan...

2008-04-10 @ 19:33:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0